Praktisch

Werkwijze

Na verwijzing via een huisarts, psycholoog, POH GGZ, gemeente of wanneer u zelf contact zoekt volgt er eerst een kennismakingsgesprek en/of intakegesprek. Hierin wordt er gekeken wat de mogelijkheden zijn en bespreken we of PMT iets zou kunnen betekenen. Tijdens het intakegesprek wordt de hulpvraag concreet en worden de leerdoelen bepaald.

Vervolgens wordt er een behandelplan gemaakt waarin de hulpvraag, leerdoelen, werkwijze, duur en de afspraken van de therapie wordt omschreven. Het aantal sessies is per persoon en per hulpvraag verschillend.

Aan het eind van de behandeling is er een eindevaluatie met betrokkenen en zal er (indien nodig) een eindverslag worden geschreven.

Bij kinderen betrekken we ouders nauw in de verslaglegging. Als het passend is bij de hulpvraag, gaan ouders soms ook mee de zaal in.

Tarieven

Kennismakingsgesprek
Intake gesprek
Individuele therapiesessie
Groepstraining per sessie
Runningtherapie per sessie
2-3 deelnemers
4-6 deelnemers

Gratis 
€ 50 
€ 80 
€ 45 

€ 55 
€ 45

De duur van een individuele therapiesessie is 45 minuten.

Als u een afspraak meer dan 24 uur van te voren afzegt, worden er geen kosten in rekening gebracht. Voor het afzeggen van therapie minder dan 24 uur van tevoren wordt er 50 % in rekening gebracht. bij een no-show wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.

Vergoeding

Er zijn een aantal zorgverzekeraars die psychomotorische therapie gedeeltelijk vergoeden. Dit hangt af van uw zorgverzekeraar en de vorm van verzekering die u heeft.

Gegevens die u kunt doorgeven aan uw verzekeraar:
Lid van de NVPMT, aangesloten bij de FVB: Ellen 109342 / Jolise 109827
Kamer van Koophandel (KvK): 72752750
Daarnaast zijn we ook aangesloten bij de NFG.

Er zijn ook andere mogelijkheden om PMT vergoed te krijgen, bijvoorbeeld via de gemeente (tot 18 jaar). Wij hebben een contract met samen14, dit zijn 14 gemeentes in Twente.

We hebben een onderaannemerschap met de Synergie, een praktijk die psychologische en pedagogische ondersteuning biedt in Twente.

Klachtencommissie

Zijn er klachten, dan horen wij dat graag! Mocht daarin toch een verschil van inzicht zijn, dan kan er gebruik gemaakt worden van de klachtencommissie. Mocht dit niet voldoende zijn, dan is er de geschillencommissie. BAM is verbonden aan de klachtencommissie en geschillencommissie van er-is-iets-misgegaan.nl.